torsdag 20. oktober 2011

Lyst å bli bokanmelder?

Etter å ha surret rundt i bokblogger verdenen på nett et halvårs tid er jeg blitt medlem av diverse nettsteder. Ett av dem  har vært virkelig interessant å delta på. Det er Book Blogs - linken finner du HER. Det fine er at dersom du bare er litt over gjennomsnittet aktiv her inne så blir du etterhvert kontaktet og forespurt om å anmelde bøker! 

Ofte får man et utdrag av boka som ønskes anmeldt, og alt etter om du liker teaser'en eller ei så kan du velge om du vil anmelde boka. Jeg har prøvd meg et par ganger, og et par av bøkene har vært veldig bra! Den ene en god 4'er og den beste en veldig god 5'er! Har også fått et par mindre bra tilsendt, og et par jeg ikke har klart å lese ferdig - men det var i starten da jeg var litt vel keen på å prøve meg som anmelder. Nå er jeg mer selektiv, og kvaliteten på bøkene desto bedre! Eneste kravet er å ha en e-reader å lese bøkene på og så er man igang - selvføgelig etter å ha opparbeidet seg et kontaktnett på Book Blogs.

Etter å ha blitt med her i bokbloggene.no så har jeg beveget meg ganske langt utenfor egne lesevalg, og det har gitt meg en mye større bredde i type bøker jeg nå leser. Jeg har lest flere og flere for meg ukjente forfattere, og har fått meg et par nye favoritter. Det er utrolig interessant å lese anmeldelsene til dere der ute av bøker jeg normalt ikke ville ha sett på! Nå har jeg også fått et nytt nettsted som ikke bare supplerer meg med ideer, men også gratis e-bøker, til den nette sum av en anmeldelse - som jeg ville ha skrevet likevel.

Kanskje dere allerede kjenner dette nettstedet - fersk som jeg selv er som bokblogger. Tenkte likevel jeg ville tipse!

Ha en flotters dag! Jeg slanger meg rundt et basseng på Jakarta for øyeblikket, leser bøker og nyter livet. 30 grader, lett vind, ei god bok og litt kald vin er ikke å forakte :-)


Ved bassengkanten, hotel Mulia - Jakarta/Indonesia



.

1 kommentar:

  1. Jeg har vært medlem på Book Blogs i litt over et år nå, men jeg bruker det i all hovedsak til å promotere den engelskspråklige bokbloggen min :)

    Der så det fantastisk ut, kos deg :D

    SvarSlett

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)