torsdag 13. juni 2013

Viktig oppdatering og nyhet for Kindle eiere! - Konvertering av norske EPUB ebøker til Kindle format

Ark.no har fått ny nettbutikk i det siste. Dette har skapt litt problemer for de av dere som har forsøkt å konvertere norske EPUB bøker kjøpt på ark.no til Kindle formatet. Jeg har nå testet og oppdatert oppskriften - den finner du fremdeles HER - og jeg kan bekrefte at nå er problemet løst. Jeg kjøpte nettopp Åpne sår av Gillian Flynn fra ark.no og fikk den enkelt og greit over på Kindle'n min.

Ellers så er det kommet ny programvareoppdatering til Kindle Paperwhite. Oppdateringen vil skje automatisk når du logger deg på wifi. Hva som er nytt finner du i linken HER.

Spørsmål ifm Kindle og norske ebøker på denne? Gi lyd på mailadressen min: mykindlejoy@gmail.com





.

3 kommentarer:

  1. Faktisk, har jeg fremdeles til gode å kjøpe ei e-bok på norsk. Til tross for alle debatter om dyre/utvalg/kronglete norske, har det aldri falt meg inn. Virker så upassende -)

    SvarSlett
  2. Hei!

    Jeg kjøpte akkurat 6 bøker på ark.no (de har halv pris salg der hele helgen;). 2 av bøkene var det vanlig .epub format på, disse ble konvertert å sendt til .mobi og kindle`en min uten problem.

    De resterende 4 bøkene var i csdrm.acsm format, ble omgjort til .epub etter å ha åpnet de i adobe digital edition. Disse 4 bøkene får jeg ikke til å konvertere til .mobi, har fulgt oppskriften din, og aldri hatt problemer før :/ Calibre er oppdatert, prøvde også å laste ned drm-pluginen på nytt uten hell.. I Calibre får jeg bare beskjed om at den ikke kan åpne boken fordi den er drm-låst.

    Noen forslag? Bruker MAC forresten..

    Vennlig hilsen Jarle

    SvarSlett
    Svar
    1. Hmm... Sitter i Houston på en bærbar, så jeg får ikke sjekket på det "vanlige" oppsettet hjemme. Jeg vet imidlertid at det har vært problemer med Mac dersom ADE har kommet med oppgradering av programvaren. Vet du om det er kommet en ny oppgradering av ADE for Mac? Det ser nemlig ut som du har gjort helt rett. acsm-format på ebøker må, som du helt rett har gjort, åpnes i ADE for å få epub-formatet som kan konverteres. Jeg får ikke sjekket her dessverre, men skal kikke på det når jeg kommer hjem (om et par uker...) I mellomtiden ville jeg sjekket om ADE er kommet i ny versjon og om det eksisterer noen kjente problemer med denne for Mac brukere...

      Slett

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)