tirsdag 19. juni 2012

Bokomtale - "Weird Things Customers Say in Bookshops" av Jen Campbell

Denne lille boka ble anbefalt her på Bokbloggene, en fornøyelig liten sak :-) Dette er en sitatbok som inneholder mer eller mindre intelligente uttalelser fra kunder på besøk hos forskjellige bokhandlere i Edinburgh. Jeg skulle ønsket boka var mye tykkere, for her var det litt å flire av gitt...

Et par ganger begynte jeg virkelig å undre meg over om det virkelig er mulig å lire av seg så mye idioti og ugjennomtenkt vås i en bokhandel, men jeg har jo lært gjennom et etterhvert langt liv at det finnes mange underlige mennesker blant oss der ute ;-)



Hva med disse:
  • Customer: Do you have any books by Jane Eyre?
  • Customer: Didn't this place used to be a camera Shop?
    Bookseller: Yes, it did, but we bought the place a couple of years ago.
    Customer: And you're a ...
    Bookseller: ...a bookshop.
    Customer: Right. Yes. So, where do you keep the cameras?
  • Customer: (holding up a Jamie Oliver cookbook): Would you mind if I photocopied this recipe?
    Bookseller: Yes, I would.
  • Customer: What kind of bookshop is this?
    Bookseller: We're an antiquarian bookshop.
    Customer: Oh, so you sell books about fish.

Små gullkorn gjennom hele boka, med andre ord :-)  Boka finnes som e-bok og i papirformat. Den er ikke særlig tykk og leses fort på en time, men det er en trivelig time - en kveld det regner og det ikke er noe særlig på boksen.


Min rating

 av 5


Kilde: Egen e-bok
Forlag: Constable, Amazon
Utgitt: 2012
Ant. sider: 128
Språk: Engelsk



Have fun :-)


Flere namibiske sanddyner - ja jeg ble fasinert av dem :-)


.

10 kommentarer:

  1. Denne må jeg nesten ha meg skjønner jeg, det er helt utrolig hva en kan lire av seg ja. Har selv jobbet i butikk i mange år og det er mange eksempler å vise til! Ha en fin dag Marianne:-)

    SvarSlett
  2. Haha. Denne må jeg kjøpe. Kunder sier mye rart. :D

    SvarSlett
  3. Hehe, herlige eksempler fra boken:) Liker den allerede:) Tror jeg må få kjøpt denne, hvor fikk du tak i den? Ha en herlig dag!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjøpte e-boka på Amazon. Den finnes både i Kindle og hardcover format. Det ligger link til hvem som selger papirversjonen på Amazon - de har den ikke selv. Sjekk -

      Link: http://www.amazon.com/Weird-Things-Customers-Say-Bookshops/dp/1780334834/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1340106921&sr=8-1&keywords=weird+things+customers+say+in+bookshops

      Nå er det plenklipping på programmet. Gresset er tørt her i vest, og da er det bare å kaste seg rundt. Vet aldri når det skjer neste gang ;-)

      Slett
    2. Til Isabella: Jeg fant boken på platekompaniet til 79,- kr eller så har de den på adlibris til 87,-kr

      Slett
    3. Takk Beathe, det var mye enklere :-)

      Slett
    4. Der røk mitt forsett om å IKKE kjøpe bøker denne måneden, MÅTTE bare ha denne her.

      Slett
    5. Takk for tips!:) Har akkurat bestilt den:) Der gikk jeg på nok et bok smell denne måneden...gleder meg da til den kommer:) Ha en fin dag til dere begge!:)

      Slett
  4. Denne høres så morsom ut, men akkurat nå prøver jeg å ikke kjøpe så mange bøker(rart hvor mange bokbloggere som sier det der gitt he he).

    SvarSlett
    Svar
    1. HAHA - nå så jeg denne kommentaren :-)

      Slett

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)