onsdag 27. april 2011

Amazon's begrensninger i Europa

Det er forskjell på Amazon og Amazon! Bor du i USA så har du andre muligheter enn i Europa! De største forskjellene er:

  • Det er forskjell på hvilke e-bøker som er tilgjengelig i USA og Europa! Det er ikke gitt at dersom du finner en e-bok du ønsker at du virkelig får kjøpt den i e-bok format. USA har et større utvalg enn eks. Norge. Dette slår imidlertid ut begge veier, ikke absolutt alle ebøker man kan kjøpe fra Norge er heller tilgjengelig i USA! Når dette er sagt har jeg kun funnet én bok jeg ikke kunne kjøpe...
  • USA utgaven av Kindle 3 er hvit. Den europeiske er antrasittgrå! Spør du meg er den en Europeisk fordel...
  • Ikke alle spill er tilgjengelige i Europa!
  • BookLending er kun mulig i USA, eller dersom du har en amerikansk Amazon-konto. Som min samboer heldigvis har. Han kan låne meg sine bøker. Jeg kan IKKE låne ham bøker som jeg har kjøpt.
  • Det legges også moms på e-bøker til Norge. Det er ikke moms på e-bøker i USA
Bare så man er klar over dette.. Det var ikke jeg, uten at det plager meg nevneverdig. Sambo'en kjøper bare de bøkene jeg ikke får fatt i fra hans amerikanske konto og låner til meg dersom jeg får et problem. Man må imidlertid ha en gyldig amerikansk Amazon-konto og amerikansk kredittkort!

.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)